Arşiv March 30th, 2007 tarihi için
Sivilcesiz olmak istiyorum
Çok gözenekli ve iyi temizlenmeyen ciltlerde siyah nokta oluştuğunu belirten uzmanlar, hem görünüm hem de sağlık açısından siyah noktaların oluşumunun engellenebileceğini kaydetti.
Gözenekler yağ üretip salgıladıkları için cildi alerjiden ve çevre kirliliğinden koruyor. Eğer gözenekler olmasaydı, yağlar derinin altına iner, yüzde kistler oluşur ve deri altında enfeksiyonlar meydana gelirdi. Ancak çok gözenekli ciltlerde, eğer cilt iyi temizlenmiyorsa siyah nokta oluşuyor. Uzmanlara göre hem görünüm hem de sağlık açısından siyah noktanın oluşmasını engellemek gerekiyor. (more…)
March 30th, 2007
Botox mu yaptırmalı, dolgu mu?
Kırışıklıkları düzeltmeden terlemeye hatta migrene kadar çok geniş bir alanda kullanılan botox, son yıllarda her derde deva oldu.
Özellikle yüzde belirginleşen çizgileri yok etmek için kullanılan botox, çoğu zaman başka bir estetik yöntemi olan dolgu ile karıştırılıyor. (more…)
March 30th, 2007
Güzelleşeyim derken…
Botoks, LPG, lazer ve daha birçok cihaz ve yöntem güzelleşmek, gençleşmek veya bazı kozmetik sorunlardan kurtulmak isteyenlere destek veriyor. Ancak uzmanlar, “Estetik girişimler yaptırırken sağlığınızdan olmayın, geri dönüşü olmayan hasarlara uğramayın” diyor. (more…)
March 30th, 2007
Balık yemekten vazgeçmeyin
Kirlilik nedeniyle sağlığa zararlı olabileceği gerekçesiyle balık yemeyi bırakanlara uzmanlardan uyarı geldi. ABD’de yapılan bilimsel bir çalışmanın sonuçları balık yemenin faydalarının bu riski gözardı etmeye yetecek kadar fazla olduğunu ortaya koydu.
Harvard Üniversitesi uzmanlarının balığın sağlığa etkileri üzerine yaptığı bir çalışma, tüketicilerin bu konudaki tereddütlerini azaltmalarına yardımcı olacak. (more…)
March 30th, 2007
Yiyecekler kimyasallarla dolu
Doğal Hayatı Koruma Vakfı tarafından birçok Avrupa ülkesinde yapılan araştırmada, bazı gıda ürünlerinde zararlı kimyasal maddeler bulundu. Temel gıda maddelerinde bulunan kimyasallar özellikle hamile kadın ve çocuklar için tehlikeli.
Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) tarafından, İngiltere, İtalya, İspanya, Yunanistan, İsveç, Finlandiya ve Polonya’da marketlerde satılan bir çok yiyecek üzerinde yapılan analizler, şaşırtıcı sonuçlar ortaya çıkardı. (more…)
March 30th, 2007
Yedikleriniz nelere iyi geliyor?
Vişne, ishali keser, ateşi düşürür. Üzüm, beden ve zihin gücün artırır, kan yapar. Soğan, idrar söktürür. Sarımsak, tansiyonu düşürür, iştah açar. Nar, vücudu kuvvetlendirir. Nane, hazmı kolaylaştırır, gaz söktürür. Ihlamur, sinirleri kuvvetlendirir.
Kahvaltıda, televizyon karşısında, mutfağa her gittiğinizde, öğle ya da akşam yemeğinde… Günün herhangi bir saatinde mutlaka aşağıdakilerden bir ya da birkaçını yiyorsunuzdur. Lezzetleri tartışılmaz tabii ama bir de sağlığınıza kattıkları… (more…)
March 30th, 2007
Yeşil çay ömrü uzatıyor
Japonya’da yapılan geniş çaplı bir araştırmaya göre, yeşil çay, çeşitli hastalıklardan ölme riskini önemli ölçüde azaltıyor.
“Journal of American Medical Association” dergisinde yayınlanan araştırma, 40-79 yaşları arasındaki 40 bin 530 yetişkin üzerinde yapıldı. Yeşil çayın yaygın olarak tüketildiği kuzeydoğu Japonya’da yapılan araştırmaya katılanlar 11 yıl boyunca takip edildi. Araştırmada, günde 5 bardaktan fazla çay içenlerin herhangi bir hastalıktan ölme riskinin, günde bir fincandan az çay içenlerden yüzde 16 daha az olduğu saptandı. (more…)
March 30th, 2007
Vitamini doğru kullanma rehberi
Vitamin ve mineraller ihtiyaca göre kullanılırsa başta kanser olmak üzere pek çok hastalığı önlüyor, ancak fazla veya bilinçsiz kullanımı tam tersi etki yaparak riski artırıyor.
Yeterli ve dengeli beslendiğinizi düşünüyor musunuz? Sağlıklı mısınız? Eğer yanıtlarınız evetse, günlük diyetinizde seçtiğiniz besinler günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılıyor ve dışarıdan vitamin ve mineral desteği (supleman) alımına gerek yok demektir. (more…)
March 30th, 2007
Çocuğu kanser risklerinden koruyun
Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi Başkanı Murat Tuncer, çocukların özellikle röntgen ışınlarından korunması gerektiğini vurguladı.
Çevresel etkenler ve beslenme bozuklukları çocuklarda kansere yol açıyor. Hamileliklerinde sigara kullanan annelerin çocuklarının kansere yakalanma riski ise 4 kat daha fazla. (more…)
March 30th, 2007
Köri ve çay kilo verdiriyor
Hollanda’da yapılan bir araştırmada, birçok baharatın karıştırılmasıyla elde edilen ve Asya mutfağının vazgeçilmez baharatı köriyle çayın kilo vermeye yardımcı olduğu ortaya çıktı.
Baharatların, vücut ısısı yaratan bir doğal yağ yakma süreci oluşmasına yardımcı olduklarını belirten bilim adamları, yeşil ve siyah çayın da metabolizmayı hızlandıran benzer bir etkileri bulunduğuna işaret ediyorlar. (more…)
March 30th, 2007
Önceki mesajlar