Arşiv April 4th, 2007 tarihi için
Detoks, sağlığı bozabilir
Vücudu toksinlerden arındırma ve zayıflama gibi amaçlarla 3 günlük ya da 1 haftalık sürelerle yapılan detoks yönteminin kalpte ritim bozukluğu, hemoroid ve bağırsak problemlerine neden olabildiği vurgulandı.
Vücudun detoksa ihtiyacı olmadığını vurgulayan diyetisyen Yasemin Batmaca, insan vücudunun alkol, ilaç, metabolizma ve sindirim atıklarını, kimyasalları ve bakterileri temizleyen mekanizmalarının zaten bulunduğunu söyledi. (more…)
April 4th, 2007
Kırmızı biber kanserle savaşıyor
Acı kırmızı biberin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri, özellikle kanser hücrelerini yok eden özelliği, İngiltere’de yapılan bir araştırmayla bir kez daha doğrulandı.
Nottingham Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, jalapeno biberinin (acı kırmızı biber) içinde bulunan “kapsaisin” maddesinin, hücrelerin enerji üreten ısı odası mitokondriye saldırarak, kanser hücrelerinin ölümünü tetiklediği belirlendi. (more…)
April 4th, 2007
Anoreksiya bir can daha aldı
Brezilya’da model olmak isteyen 14 yaşında bir kız anoreksiya yüzünden hayatını kaybetti.
Ölümle sonuçlanabilen ciddi bir beslenme bozukluğu olan anoreksiya sadece modellikle hayatını kazanları değil, zayıf bir bedene sahip olmak için çabalayan genç kızları da tehdit ediyor. Brezilya’da model olma hayalleri kuran 14 yaşında bir genç kız yaptığı rejimler sonucu hayatını kaybetti. (more…)
April 4th, 2007
C vitamini ve sarımsak ile korunun
Gaziantep Üniversitesi öğretim üyesi Yard. Doç. Dr. Erkan Karataş, soğuk algınlığını önlemek için bol bol C vitamini, mentol, sarımsak ve çinko alarak vücut direncinin güçlendirilebileceğini söyledi.
Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Karataş, soğuk algınlığının aslında dört mevsim görülebildiğini, daha çok kış aylarında ortaya çıkan, hapşırma, burun akıntısı, boğaz ağrısı ve burun tıkanıklığı ile kendini gösteren, hafif kırgınlık oluşturan, çeşitli virüslerin yol açtığı, hafif seyirli bir hastalık olduğunu anımsattı. (more…)
April 4th, 2007
Süt, çayın kalbe iyi etkisini azaltıyor
Alman araştırmacıların yaptığı bir araştırma, çaya süt eklemenin, çayın kalbe olan yararlı etkisini azalttığını ortaya koydu.
Araştırmacıların farelerde ve bir grup denek üzerinde yaptıkları araştırma, siyah çayın belirgin olarak damarların genişlemesini sağladığını ancak bu etkinin çaya süt eklendiğinde azaldığını gösterdi. (more…)
April 4th, 2007
C vitaminini ihmal etmeyin
Kış mevsiminde nüfusun yüzde 10’u grip oluyor. Korunmak için evlerin sık sık havalandırılması öneriliyor…
Soğuk hava ve kar yağışı, solunum yolu enfeksiyonlarının artmasına neden oluyor. Uzmanlar bu durumdan korunmak için önerilerde bulunuyor…
Her yıl kış mevsiminde nüfusun yüzde 10’unu etkileyen soğuk algınlığı ve grip enfeksiyonu iyi tedavi edilmediğinde başka sağlık sorunlarına da davetiye çıkarıyor.
(more…)
April 4th, 2007
Bakanlıktan ‘sağlıklı beslenme serisi’
Sağlık Bakanlığı, toplumun beslenme konusunda bilinçlendirilmesi ve sağlık personelinin bilgi düzeyinin artırılması için 20 kitapçıktan oluşan “beslenme bilgi serisi” hazırladı.
Bilgi serisinde diyabet, kalp-damar hastalığı, gebelik ve kronik böbrek yetmezliği durumlarında ve ilköğretim öğrencileri ve yaşlılara yönelik beslenme önerileri yer alıyor. (more…)
April 4th, 2007
Asitli içeceklerdeki tehlike
Günde bir bardak asitli içecek bile diş çürümesi riskini ciddi şekilde artırıyor…
Memorial Diş Kliniği’nden Uzm. Dt. Emek Kurtoğlu Külür, asitli içeceklerin özellikle çocuk ve ergenlik çağındaki gençlerin dişleri üzerindeki zararlı etkileri hakkında bilgi verdi. (more…)
April 4th, 2007
Zayıflama çayları karaciğeri vuruyor
Zayıflamak ve forma girmek amacıyla içilen bitkisel çaylar, akut hepatitten siroza kadar ciddi karaciğer hasarına neden olabiliyor.
Zayıflama çaylarında bulunan alkaloit adlı kimyasalların, akut hepatit başta olmak üzere hızlı seyirli ve ölümcül sarılık ve siroz gibi ciddi karaciğer hastalıklarına neden olduğu belirtildi. Türk Karaciğer Araştırmaları Derneği Başkanı Prof. Dr. Nurdan Tözüm, “Son zamanlarda moda haline geldi ama ben zayıflamak için çay tüketilmesini önermiyorum. Kullanan kişinin de bu çayların, sağlığına zarar verebileceğini ve karaciğerinde geçici ya da kalıcı ciddi hasar bırakabileceğini bilmesi gerekir” dedi. (more…)
April 4th, 2007