Arşiv April 22nd, 2007 tarihi için

Her

Her gün 2 litre su ve 1 bardak soda için
Vücudun gün içinde kaybettiği sıvı ve minerallerin tamamlanması için günde 2 litre su ve 1 bardak soda içilmesi önerildi.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Sağlık Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Günhan Erdem, küresel ısınma nedeniyle artması beklenen sıcaklıkla havadaki nem oranının da daha fazla olacağı uyarısında bulunarak, “Havadaki nem oranına ve sıcaklığa bağlı olarak bazı zorluklar ortaya çıkıyor. Bu nedenle mümkün olduğunca sıvı alımının artması gerekiyor. En önemli şeylerin başında su geliyor” dedi. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Düşük

Düşük kalorili diyetlere dikkat
Günlük olarak 1200’den az kalori öngören diyetlerden kaçınılması gerektiği belirtilerek, kısa sürede verilen kiloların yavaşlayan metabolizma hızı nedeniyle aynen ya da fazlasıyla geri alınabileceği vurgulandı.
Kilo kontrolü için yapılması gerekenin enerji giriş çıkışını, çıkış lehine çevirmek ve yavaş yavaş kilo kaybı sağlamak olduğunu kaydeden Gazi Üniversitesi (GÜ) Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Göksun Ayvaz, kişilerin bunu bir program gibi düşünmemesi gerektiğini ifade etti. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Hamilelikte

Hamilelikte yenilen elma, astımdan koruyor
Hamilelik sırasında annenin yediği elmanın, bebeği astımdan koruyabildiği belirlendi. Hamilelik sırasında balık yemenin, çocuklarda egzamaya yakalanma olasılığını azalttığı da tesbit edildi.
Hollandalı ve İskoç bilim adamlarının yaptığı araştırma çerçevesinde, yaklaşık 2 bin hamile kadının beslenme biçimleri izlendi ve 1253 bebeğin akciğer işlevleri kontrol edildi. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Şeker

Şeker hastalarına insülinsiz hayat umudu
Şeker hastalığının tedavisinde çığır açabilecek bir gelişmeye imza atıldı. ABD’de yürütülen araştırmada, “tip 1” şeker hastalığı olan hastalardan alınan kök hücrelerle vücudun kendi kendine insülin hormonu salgılaması sağlandı.
Yöntem sayesinde hastalar her gün kendilerine insülin iğnesi vurmak zorunda kalmayacak. Ancak uzmanlar en geç 8 yıla kadar kullanılmaya başlanacak bu tedavide erken teşhisin çok önemli olduğunu vurguluyor. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Diyetle

Diyetle verilen kilolar fazlasıyla alınıyor
Uzmanlara göre kimi kilolu insanlar hiç diyet yapmasalar sağlıkları için daha iyi bile olabilir. Çözümse porsiyonları küçültmekten ve sağlıklı beslenmekten geçiyor.
Diyet yapmak her zaman sanıldığı gibi kilo vermeye yardımcı olmuyor. ABD’de yapılan bir araştırma diyetle kilo verenlerin 5 yıl içinde verdikleri kilodan daha fazlasını aldıklarını gösterdi. Üstelik sürekli kilo alıp vermek kalp krizine davetiye çıkarabiliyor. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Yağ, C vitamininin antioksidanlığını yok ediyor

Yağ, C vitamininin antioksidanlığını yok ediyor
Yağın, C vitamininin kanseri önleyen özelliklerini midede etkisiz hale getirebileceği ortaya çıktı.
İngiliz araştırmacılar, C vitamininin, besinler ve salyanın mide asidiyle karışmasıyla ortaya çıkan, kansere yol açan potansiyel bileşikleri ortadan kaldırdığını, ancak bu karışıma yağ eklendiğinde, vitaminin tehlikeli bileşikleri güvenli hale getirme özelliğinin geçersiz kaldığını bildirdi. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Soğuk

Soğuk algınlığına şalgam
Adana’nın sembolleşen içeceklerinden olan ve vitamin deposu havuçtan elde edilen şalgam, mevsimsel geçişle birlikte artan soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlara karşı vücudun direncini artırıyor.
Çukurova yöresinde çokça tüketilen şalgama olan talep, özellikle mevsimsel geçiş dönemlerinde fazlasıyla artıyor. Vitamin deposu olarak bilinen havuçtan, tamamıyla doğal olarak elde edilen şalgamın, yapılan seri üretimler sonucu ülke genelinde tüketimi hızla yaygınlaşırken, vücudu hastalıklara karşı koruyucu etkisinin olması, şeker ve kolesterol yapıcı maddeler bulunmaması da herkesin rahatlıkla içebilmesine olanak sağlıyor. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Günde

Günde iki bardak süt kanser riskini azaltıyor
Kanserin önlenmesinde doğru beslenme önemli bir rol oynuyor. Kansere karşı dengeli beslenmede sütün vazgeçilmez unsurlardan biri olduğunu belirten uzmanlar, günde iki bardak süt tüketiminin özellikle bağırsak kanseri riskini azaltacağını söylüyor.
Kanser oluşumunun yüzde 30’unun yanlış beslenme alışkanlıkları ve çevre, çeşitli kimyasallar, sigara gibi dış faktörlerden kaynaklandığını ifade eden Diyetisyen Aysen Arıcan düzenli süt tüketiminin kanser riskini azaltacağını söyledi. Arıcan “Beslenme konusunda yapılan hatalar, yetersiz ve dengesiz beslenme pek çok hastalığın önemli nedenlerinden biri olarak öne çıkıyor. Son dönemde yapılan bilimsel çalışmalarda, kalsiyum alımının bazı kanser türlerinde riski azaltıcı rolü olduğu saptandı” dedi. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Akdeniz

Akdeniz mutfağı çocukları astımdan koruyor
Meyve ve sebze ağırlıklı olarak bilinen Akdeniz tipi beslenme tarzının çocuklarda astım ve solunum yolu alerjilerini engelleyebileceği ortaya çıktı.
Meyve-sebze ağırlıklı bir mutfağın tercih edilmesi, doymuş yağ oranı düşük gıdaların düzenli olarak tüketilmesi, bir başka deyişle Akdeniz tipi beslenmenin yararı bir kez daha kanıtlandı. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007

Şok

Şok diyet çılgınlığı öldürüyor
Kiloların kalın ve uzun giysilerle saklandığı kıştan yaza geçtiğimiz bu günlerde şok diyetler yine revaçta. Ancak, zayıflayayım derken sağlığınızdan hatta hayatınızdan olmayın.
Saflaşma, kafein, İsveç, ot, yıldız, yoyo, savunma, soğan çorbası ve diğerleri… Havaların ısınmasıyla yine gündeme gelen bu şok diyetlerin hepsi, fazla kilolardan kısa sürede kurtulmayı sağlıyor. Ancak şok diyetlerle hızla verilen kilolar aynı hızla hatta fazlasıyla geri alınıyor ve ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor. Diyetisyen Seçil Kenar, “Günlük 1000 kalorinin altında olan diyetler metabolizmayı harap ediyor” diyerek kısa sürede sonuç alınan şok diyetlerin ölümcül sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekiyor. (more…)

Yorum ekle April 22nd, 2007



Takvim

April 2007
M T W T F S S
« Mar   May »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Ayına göre yazılar

Kategorisine göre yazılar