Alkol meme kanseri riskini artırıyor

November 2nd, 2011

Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin son çalışması, alkolle ilgili çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Özeti şu: Az bile olsa, alkol kullanan kadınların meme kanserine yakalanma riski artıyor.

İSTANBUL – Alkolün azı da zarar…
Bu tespit Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından hazırlanan son çalışmada yer alıyor.
Yaklaşık 106 bin kadından toplanan veriler ışığında hazırlanan çalışmaya göre, haftada 3 ila 6 kadeh arası alkol tüketen kadınların meme kanserine yakalanma riski diğerlerine göre yüzde 15 daha fazla. .
Günde ortalama 2 kadeh alkol tüketimindeyse bu oran yüzde 51.
Çalışmayı hazırlayan ekipte yer alan Yardımcı Doçent Doktor Wendy Chen, bulguların tıp dünyası açısından devrim niteliğinde olduğunu belirtiyor.
Günde bir bardak alkol tüketiminin kalp hastalıklarının önüne geçilmesinde etkili olduğunu da hatırlatan Chen, yeni bulguların bireysel olarak değerlendirilmesi ve dikkate alınması gerektiğine dikkat çekiyor.

Bu yazının kategorisi: Hastalıklar,Kalp Hastalıkları,Sağlık Haberleri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar