Balık

March 30th, 2007

Balık yemekten vazgeçmeyin
Kirlilik nedeniyle sağlığa zararlı olabileceği gerekçesiyle balık yemeyi bırakanlara uzmanlardan uyarı geldi. ABD’de yapılan bilimsel bir çalışmanın sonuçları balık yemenin faydalarının bu riski gözardı etmeye yetecek kadar fazla olduğunu ortaya koydu.
Harvard Üniversitesi uzmanlarının balığın sağlığa etkileri üzerine yaptığı bir çalışma, tüketicilerin bu konudaki tereddütlerini azaltmalarına yardımcı olacak.Son 20 yılda yapılan araştırmaları bir araya getiren uzmanlar, balığın yararları yanında zararının çok az olduğu sonucuna vardı.

Özellikle kirli deniz ve göllerden tutulan balıklarda civa gibi sağlığa zararlı bazı kimyasalların bulunması birçok kişiyi bu sağlıklı besini yemekten vazgeçiriyor.

Oysa uzmanlar, balıktan alınabilecek bu kimyasalların kırmızı et, tavuk, yumurta ve tereyağı gibi diğer hayvansal kaynaklı gıdalardan alınabileceğine dikkat çekiyor. Ve balıkların içerdiği zararlı kimyasal oranın çok küçük miktar olduğunu vurguluyor.

Buna karşın balıktan alınacak omega-3 yağının sağlığa büyük faydaları var.

Araştırmalar, balık yemenin kalp hastalıklarından ölüm riskini yüzde 36 oranda azalttığını ortaya koyuyor.

Ayrıca omega-3, anne karnındaki bebeğin ve küçük çocukların beyin gelişimini olumlu etkilediğinde hamilelere ve annelere balık yemeleri tavsiye ediliyor.

Yağlı balığın daha fazla omega-3 içermesi nedeniyle de sağlığa daha yararlı olduğu çalışmadan çıkan bir başka sonuç.

Uzmanlar, sağlıklı bir yaşam için hafta iki öğün balık yenmesini tavsiye ediyor.

Bu yazının kategorisi: Sağlıklı Beslenme Bilgileri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar