Domatesin prostata etkisi sanıldığı kadar değil

June 9th, 2007

Domatesin prostata etkisi sanıldığı kadar değil
Domatesin, erkeklerde prostat kanserine karşı en etkili gıdalardan biri olduğu görüşü darbe aldı.
ABD’de yapılan ve sonuçları, tıp dergisi “Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention”ın Mayıs sayısında yayımlanan araştırmaya göre anti-oksidan lycopene zengini domates, kanserin bu türüne karşı sanıldığı gibi etkili değil.Araştırmacılardan, Fred Hutchinson Kanser Araştırma Merkezi’nden Dr. Ulrike Peters yaptığı yazılı açıklamada, elde ettikleri sonucun çok şaşırtıcı olduğunu ve önceki araştırmalarla çeliştiğini belirtti.

Araştırma sırasında, prostat kanseri olmayan 55-74 yaşları arasındaki 28.243 erkeğin, 8 yıl boyunca beslenmeleri izlendi, düzenli taramaları ve kan tahlilleri yapıldı. Bu erkeklerin yıllar içerisinde prostat kanserine yakalananlarla yakalanmayanları arasında, kanlarında çeşitli dönemlerde ölçülen lycopene düzeyi açısından bir farklılık olmadığı gözlendi.

Bu yazının kategorisi: Sağlıklı Beslenme Bilgileri


Takvim

February 2012
M T W T F S S
« Jan    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

En yeni yazılar