Emzirmek yüksek tansiyon riskini azaltıyor

November 2nd, 2011

ABD”de yapılan bir araştırma, bebeklerini en az 6 ay emziren kadınların ileriki yaşlarda yüksek tansiyon sorunuyla karşılaşma riskinin azaldığını gösterdi.

İSTANBUL – Alkolün azı da zarar…
Bu tespit Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından hazırlanan son çalışmada yer alıyor.
Yaklaşık 106 bin kadından toplanan veriler ışığında hazırlanan çalışmaya göre, haftada 3 ila 6 kadeh arası alkol tüketen kadınların meme kanserine yakalanma riski diğerlerine göre yüzde 15 daha fazla. .
Günde ortalama 2 kadeh alkol tüketimindeyse bu oran yüzde 51.
Çalışmayı hazırlayan ekipte yer alan Yardımcı Doçent Doktor Wendy Chen, bulguların tıp dünyası açısından devrim niteliğinde olduğunu belirtiyor.
Günde bir bardak alkol tüketiminin kalp hastalıklarının önüne geçilmesinde etkili olduğunu da hatırlatan Chen, yeni bulguların bireysel olarak değerlendirilmesi ve dikkate alınması gerektiğine dikkat çekiyor.
NEW YORK – Kuzey Carolina Üniversitesinden Alison Stuebe başkanlığındaki ekibin, Amerikalı 56 bin kadar çocuklu kadın üzerinde 14 yıllık dönemi kapsayan araştırması, American Journal of Epidemiology adlı bilimsel dergide yayımlandı.
Bulgularının, emzirmenin uzun dönemde yüksek tansiyona karşı önleyici olduğunu kanıtladığını belirten Stuebe, ancak kadınların bebeklerini emzirmesini engelleyen sorunlar gibi faktörlerle gerilimli çalışma ortamının da yüksek tansiyon sorununa katkısı olabileceği gibi olasılıkları da göz ardı etmediklerini söyledi.
Bütün bunlara karşın, hayvanlar üzerinde yapılan araştırmaların, emzirme ile ilişkili olarak vücutta salgılanan oksitosin hormonunun, tansiyon üzerinde kalıcı etkilerinin bulunduğunu gösterdiğini anlatan Stuebe, emzirmenin yüksek tansiyon riskini azaltmada doğrudan etkisinin bilimsel inandırıcılığının bulunduğunu vurguladı.
“”Hemşire Sağlığı Çalışması II”" adlı programa katılan en az bir çocuklu kadınlar üzerinde yapılan araştırma, bebeklerini en az 6 ay emzirmiş kadınlarda yüksek tansiyon sorunu görülme oranının yüzde 22 daha düşük olduğunu ortaya çıkardı.
DİYABET VE KALP HASTALIĞI RİSKİNİ DE DÜŞÜRÜYOR
Ayrıca bebeklerini hiç emzirmemiş veya 3 aydan daha az emzirmiş kadınlarla, bebeklerini en az 1 yıl emzirmiş kadınları, diyet, egzersiz ve sigara kullanma alışkanlığı gibi faktörleri de göz önüne alarak karşılaştıran araştırmacılar, ilk gruptaki kadınlarda yüksek tansiyon sorunuyla karşılaşma oranının dörtte bir oranında daha fazla olduğunu gözlemledi.
Araştırmacıların yaptıkları hesaplamalar, emzirmenin gerçekten de yüksek tansiyon riskini azaltmada doğrudan etkisi olması durumunda, çocuklu kadınlarda görülen yüksek tansiyon vakalarının yüzde 12″lik bir kesiminin emzirmeme veya yetersiz süre emzirme ile açıklanabileceğini gösterdi.
Bebekleri ishal ve ortak kulak enfeksiyonları gibi sık görülen sorunlardan koruduğu düşünülen emzirme hakkında geçmişte yapılan bazı araştırmalar, bebeklerini emziren kadınlarda diyabet, yüksek kolesterol ve kalp hastalığına yakalanma riskinin azaldığını gösteriyordu.

Bu yazının kategorisi: Hastalıklar,Kalp Hastalıkları,Sağlık Haberleri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar