Fastfood

April 8th, 2007

Fastfood affetmiyor
Fastfood türü yiyeceklerin şişmanlattığı yeni bir araştırmayla daha güçlü şekilde kanıtlandı.
Kuzey Carolina Üniversitesi’nden Dr. Barry Popkin ile ekibi, yaklaşık 3400 kişi üzerinde uzun süreli bir araştırma yaptı. Araştırmacılar, fastfood lokantaları ile geleneksel lokantalarda yenen yemeklerin etkisini saptamak için, araştırmanın 7. ve 10. yıllarında, araştırmaya katılan kişilerin yeme alışkanlıklarına (geleneksel ve fastfood lokantaları) ve vücut kütle endekslerine (VKE) baktılar.American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan araştırmada, daha çok fastfood türü gıdalarla beslenenlerin VKE’lerinin daha fazla olduğu saptandı. Araştırmanın 7. yılında, haftada yenilen her fazladan fastfood yemeğinin VKE’nin 0,13 puan artmasına yol açtığı, 10. yılda ise haftada yenilen her fazladan fastfoodun VKE’nin 0,24 puan artmasına sebep olduğu belirlendi.

Bununla birlikte araştırmacılar, geleneksel lokantalarda yenen yemeklerle VKE artışı arasında bağlantı bulamadılar.

Popkin, yaptıkları araştırmanın ne kadar çok fastfood türü yiyecekler yenilirse o kadar çok kilo alındığını kanıtladığını söyledi.

Bu yazının kategorisi: Sağlıklı Beslenme Bilgileri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar