Kansere karşı bol su için

October 25th, 2011

Kanser riskine karşı bol sıvı tüketin… Öneri Amerika Birleşik Devletleri”nden geldi. Zira bir araştırmaya göre, günde iki buçuk litreden fazla içilen su, erkeklerde mesane kanseri riskini büyük ölçüde azaltıyor.

TORONTO – Guinness Rekorlar Kitabı yönetimi, Hindistan doğumlu 100 yaşındaki Fauja Singh’in, 1911 doğumlu olduğuna ilişkin Hindistan resmi makamlarınca verilmiş doğum belgesi ya da nüfus kağıdı ibraz edemediğini gerekçe göstererek rekorunu onamadı.
Fauja Singh’in İngiltere pasaportunda doğum tarihi olarak 1 Nisan 1911 tarihi yazması ve İngiltere Kraliçesi II. Elizabet’in yolladığı 100.yaş tebrik mektubu da, rekortmen koşucunun rekorunun kabulüne yaramadı.
Öte yandan Dünya Atletizm Ustaları Organizasyonu, 100 yaşındaki Fauja Singh’in rekorlarını onadığını açıkladı.

Singh, uzun ve sağlıklı yaşamının sırrını; “”zencefilli-körili yemekler yemek, çay içmek, stresten uzak durmak ve elindeki her şey için şükretmesini bilmek” olarak açıklamıştı.

  İLGİLİ HABER

100 yaşında maraton koşmanın sırrı
İSTANBUL – Amerika Birleşik Devletleri”ndeki Brown Üniversitesi’nden bilim insanları, yaptıkları yeni araştırmayla bu sonuca vardı.
Araştırmada 40 yaş üstü 48 bin erkekle yapılan ve 22 yıl süren bir anketin sonuçları incelendi ve bol su içenlerin kansere yakalanma riskinin azaldığı belirlendi.
Uzmanlara göre günde 2 buçuk litreden fazla sıvı tüketmek, özellikle genç yaştaki erkeklerin mesane kanserine yakalanma riskini dörtte bir oranında düşürüyor.
Bunun sebebiyse, bol sıvı sayesinde kansere yol açan maddelerin mesaneye zarar vermeden atılabilmesi.
Amerika Birleşik Devletleri’nde bir kanser konferansında açıklanan araştırmada bol sıvı tüketmenin genç erkekler için daha faydalı olduğu da tespit edildi.
Yanıtların ortaya koyduğu bir başka sonuç da, erkeklerin yaşlandıkça daha az su içmesi.

Bu yazının kategorisi: Doğum,Sağlık Haberleri,Sağlıklı Yaşam


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar