Sarımsak

March 7th, 2007

Sarımsak kolesterolü düşürmüyor
ABD’de yapılan bir araştırmada, sanılanın aksine çiğ sarımsak veya ticari özütlerinin kandaki kötü kolesterol oranını düşürmediği ortaya çıktı.
Kaliforniya’daki Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesinde yapılan araştırmaya göre, halk arasında çok popüler olan bu ürünü pazarlayanların açıkladığının aksine, sarımsak ve özütlerinin, insanlarda kötü kolesterolü düşürücü bir etkisi bulunduğu yönünde inandırıcı bir kanıt bulunmuyor.Araştırmanın başındaki Dr Christopher Gardner, laboratuvar deneylerinin sarımsağın ezilerek “allisin” denilen kokulu ve antibakteriyen bir madde haline getirildiğinde, kolesterolün oluşumunun engellediğini belirtirken, insanlar üzerinde yapılan klinik deneylerde böyle bir sonuca rastlanmadığını kaydetti.

Journal of the American Medical Association (JAMA) tıp dergisinde de yayımlanan araştırmada, Dr Gardner ve ekibi, araştırmalarına Kasım 2002’de kötü kolesterol oranı orta düzeyde (desi litrede 130 ila 190 miligram) olan 30 ila 65 yaşlarındaki 192 denek üzerinde başladı.

Rastgele seçilen deneklerden 49’una düzenli olarak çiğ sarımsak verilirken, 47’sine toz halinde sarımsak, 48’ine kuru sarımsak ve 48’ine de plasebo verildi.

2005’te sona eren araştırmada, üç şekildeki sarımsağın kötü kolesterolün yoğunluğunda hiçbir istatistiki etkisi olmadığı sonucuna varan araştırmacılar, iyi kolesterol, trigliserid ve toplam kolesterol değerlerinde de bir değişiklik olmadığını tespit ettiler.

Dr Gardner, sonuç olarak, laboratuvar ortamında sarımsağın aktif özütü allisinin, hücrelerle doğrudan temasa geçerek, kolesterol üzerinde bir etki gösterdiğini, ancak bu maddenin insan vücudu tarafından alınması durumunda farklı tepki gösterdiğini belirtti.

Bu yazının kategorisi: Sağlıklı Beslenme Bilgileri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar