Şekerli içecek kadın kalbine zararlı

November 30th, 2011

Amerikan Kalp Vakfı”nın yıllık kongresinde sunulan araştırmaya göre, günde iki kutu veya daha fazla şekerli içecek tüketen kadınların kalp hastası olma ihtimali artıyor.

ANKARA – Araştırmada, kalp rahatsızlığı bulunmayan 4166 kişinin sağlık durumu beş yıl boyunca takip edildi.
Günde iki kutu veya daha fazla şekerli içecek tüketenlerin vücut kitle endeksinin daha az tüketenlere oranla 2,5 kg/metrekare fazla, bellerinin 5,5 santim daha kalın olduğu ve yüzde 50 daha az hareket ettikleri görüldü.
Ayrıca kadınlarda trigliserid değerlerinin yükseldiği, glikoz toleransının bozulduğu gözlemlendi.
Bilim adamları, kilo almasalar da kadınlarda kalp hastalığına neden olabilecek metabolik risk faktörleri geliştiğini tespit etti.

Bu yazının kategorisi: Kilo Alma,Sağlık Haberleri


Takvim

May 2012
M T W T F S S
« Jan    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

En yeni yazılar